باند فرکانس
شناخت با پهنای باند فرکانسی مختلف برای به کار گیری خوب از کانال وای‌فای
اکتبر 19, 2021
سوئیچ‌های PoE
روش استعمال از سوئیچ‌های PoE برای دوربین های پایین کانال
اکتبر 20, 2021
Show all

روتر های برتر | گزینش شایسته ترین نقطه برای روتر

روتر

روتر های برتر در جهان چیست؟ گزینش برترین نقطه برای روتر را در ادامه این مقاله قصد داریم شما را آشنا کنیم.نقطه استارت برای هر کانال بی سیم حصول اعتقاد و باور از قرارگیری روتر وایرلس در شایسته ترین جای ممکن میباشد.

یک سیگنال بی سیم زمانی که از در میان سقف و دیوار می گذرد ذیل تاثیر مسافت و نفوذ قرار می‌گیرد. بر همین پایه، روتر بایستی در راءس کلیه دستگاه هایی که به آن متصل گردیده اند، قرار بگیرد و در خطی بدون واسطه و سوای بازدارنده با آن ها درباره‌ی باشد. در دنیای حقیقی احتمالا اجرا این شغل معمولی نخواهد بود.

در ازای، شما مستلزم به دستکم رساندن موانعی می باشید که روی کوشش کانال بی سیم تاثیرگذار خواهند بود. در شکل قابلیت و امکان روتر را در جایی در حدود راس منزل خویش قرار دهید به طوری که از سطح زمین مسافت داشته باشد (روی یک قفسه یا این که میز قرار دهید) و بوسیله دیوارها تسلط نشده باشد.

روتر را در جای های گوناگون قرار دهید تا از یافتن نقاط کور در منزل اعتقاد و باور نتایج نمایید. نقطه کور جایی میباشد که دستگاه قوی به رابطه با روتر بی سیم وجود ندارد. این مساله می‌تواند در فیض سختی ها بیشتراز اندازه که سیگنال را مسدود می نمایند یا این که قرار به دست آوردن دستگاه بیرون از محدوده روتر صورت بگیرد.

نرم افزار های اکثری برای یاری به شناسایی نقاط کور WIFI در دسترس میباشند که از آن پاراگراف می شود به NetSpot برای مک یا این که NetStumbler برای ویندوز اشاره نمود. چنانچه با تغییر تحول جای روتر قوی به حل کردن اختلال نقاط کور نیستید می‌توانید از یک توسعه و گسترش دهنده WIFI مانند TP-LINK TL-WA850RE N300 برای ارتقا توان و دامنه کانال بی سیم خویش به کار گیری فرمائید.

به چه شکل سرعت وب خانگی را سریع ارتقا دهیم؟

آیا ارتفاع کابل تاثیرگذار میباشد؟

درصورتی که از یک کانال باسیم به کار گیری میکنید ارتفاع کابل کانال های گزینه استعمال از دید تئوری بر سرعت تاثیرگذار میباشند و هر چه کابل کوتاهتر باشد، سرعت بیشتری را تجربه خواهید کرد. البته ارتفاع کابل ها در فعالیت احتمالا مساله حادی برای کانال خانگی شما ساخت‌و‌ساز نمی‌کنند.

seo روتر بی سیم

بعد از آن که شایسته ترین حالت مکانی را برای روتر خویش یافتید بایستی روی به دستکم رساندن تداخل سیگنال فعالیت فرمائید.

تداخل می‌تواند از دستگاه های الکترونیکی که در منزل آیتم به کار گیری قرار می دهید به عنوان مثال تلفن های بی سیم و مایکروویو ناشی گردد. اکثری از روترهای کهن همچون گجت های دیگر در فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز عمل می نمایند. قرار دادن روتر در دورترین مسافت ممکن از دستگاه هایی که ممکن میباشد موجب تداخل سیگنال شوند، ایده خیر میباشد.

کانالی که روتر شما روی آن تهیه شد‌ه‌است نیز می‌تواند موجب تداخل خواهد شد. هر روتر یک شبکه را برای ارسال و اخذ دیتا تعیین می نماید. در شرایطی‌که هم محلی های شما دارنده روتری باشند که روی کانالی شبیه تهیه گردیده باشد، این دو دستگاه می‌توانند با یکدیگر تداخل ساخت‌و‌ساز کرده، توان سیگنال را کاهش داده و در غایت افت سرعت کانال را موجب شوند. در حالتی‌که در یک سوئیت با اهل یک محل های فراوان گذران زندگی می کنید، تراکم شبکه قادر است به یک اختلال دورازشوخی مبدل خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: روتر چیست؟ 

بعضی روترها به طور اتومات یک شبکه را گزینش خواهند کرد البته در صورتی‌که قصد دارید از نادر تراکم‌ترین شبکه در حوزه‌ خویش استعمال فرمائید میتوانید از طرحی مانند WifiInfoView برای ویندوز به مراد یافتن آن فایده ببرید. این نرم افزار مبادرت به نسخه برداری همگی کانال ها در منطقه شما کرده و فهرستی از اطلاعات دردسترس را اکران می‌دهد.

در صورتی‌که فهرست کانال ها را بر طبق شبکه های گزینه استعمال آن ها سازمان دهی نمائید، کارکشته خواهید بود تا لبریز تراکم‌ترین و نادر تراکم‌ترین شبکه ها را ملاحظه کنید (بخش اعظمی از روترها به طور پیش فرض روی شبکه ۶ خواهند بود). صرفا کاری که بایستی اعمال دهید گزینش کانالی میباشد که آیتم استعمال قرار نگرفته و یا این که دست‌کم از تراکم کمتری منفعت میبرد. برای این عمل وارد پیکربندی روتر خویش گردیده و به طور دستی شبکه را تغییر‌و تحول دهید.

سرعت را ارتقاء دهید

ارتقاء سرعت کانال خانگی به آسانی از روش خرید یک روتر AC بی سیم یا این که خرید کابل اترنت سریع‌خیس قابلیت پذیر میباشد. در شرایطی‌که استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac بی سیم از سرعت هایی تا ۱٫۳ گیگابیت در ثانیه نیز پشتیبانی می نماید، به صورت معمول ۱۶۶ مگابایت در ثانیه را مشتمل بر می‌شود، کابل های کانال برای مثال Cat 5، Cat 5e، و Cat 6 به ترتیب سرعت ۱۰۰ مگابایت در ثانیه، ۱,۰۰۰ مگابایت در ثانیه و ۱۰,۰۰۰ مگابایت در ثانیه را مشمول میگردند.

حتما بخوانید: پسیو شبکه | بستر سازی و پسیو شبکه چه می باشد؟

چه کانال شما باسیم باشد یا این که بی سیم، hardware آیتم به کار گیری مستلزم پشتیبانی از استانداردها در هر دو آخر برای منفعت بردن از ارتقاء سرعت میباشد. دستگاه های باسیم مستلزم درگاه های اترنت گیگابیت در هر دو پایان (رایانه و روتر) می‌باشند و دستگاه های بی سیم می بایست از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی نمایند.

همگی چیز را آپ دیت نگه دارید

یکی معمولی‌ترین طرز ها برای حصول اعتقادوباور از بیشینه کوشش کانال خانگی حصول اعتقاد از آپ تو دیت بودن همگی چیز میباشد. به صورت تروتمیز نشر آپ تو دیت های فرم‌ور برای روتر، آپ دیت های درایور برای قطعاتی مانند کارت های کانال و آپ دیت های سیستم برهان برای رایانه های خویش را نظارت فرمایید و آنها‌را اخذ و نصب نمائید.

مراقب اپلیکیشن هایی با اشغال پهنای باند زیاد باشید

دستگاه یا این که طرحی که نصیب قابل توجهی از پهنای باند را اشغال نموده است میتواند به یک اختلال بدون شوخی مبدل خواهد شد. با به کار گیری از اپ NetBalancer می‌توانید ترافیک کانال خویش را روی یک رایانه ویندوزی مشاهده و تجزیه و نظارت نمایید. با به کارگیری از نت‌بالانسر می‌توانید اپ هایی که بیشترین معیار پهنای باند را به خویش تخصیص داده اند، شناسایی کرده و آنها‌را محصور فرمایید.

برای اخذ تصویری با جزئیات بیشتر از ترازو استعمال پهنای باند در کانال خویش میتوانید از نرم افزار WireShark به کارگیری فرمائید. این اپ قابلیت و امکان مرور مجموع ترافیک در کانال و خیر صرفا دستگاهی خاص برای شناسایی برهان کندی سرعت را آماده می نماید. هر دو نرم‌افزار نت‌بالانسر و وایرشارک بدون‌پول می باشند.

ترافیک خویش را صورت دهید

اکثری از روترهای امروزی با خصوصیت به اسم “کیفیت خدمت” (Quality of Service) ملازمت می‌شوند. این خصوصیت قابلیت صورت دادن به ترافیکی که از کانال شما می گذرد و حق تقدم بندی اپلیکیشن های خاص را میدهد.

میتوانید از کیفیت خدمت برای تخصیص پهنای باند بیشتر به مواقعی مانند استریم مدیا، اسکایپ یا این که هر چیز دیگری که به اتصال سریع و قابل پشت گرمی نیاز داراست، به کارگیری فرمایید. نرم افزار هایی با حق تقدم ذیل‌خیس زمانی که از نرم‌افزار هایی با حق تقدم فراتر به کار گیری میکنید از پهنای باند کمتری بهره‌برداری خواهند کرد.

نحوه به کارگیری از کیفیت خدمت فی مابین تولیدکنندگان روتر متعدد گوناگون میباشد. در بیشتر مورد ها می بایست از روش یک مرورگر اینترنت وارد برگه پیکربندی روتر خویش گردید تا به‌این خصوصیت دسترسی داشته باشید.

مخلوط بی سیم و باسیم

بیشتر عموم پیکربندی بی سیم را برای کانال خانگی خویش ترجیح میدهند. نصب آن سهل وآسان‌خیس میباشد و نیازی به سیم و کابل های دست و پا گیر برای اتصال دستگاه ها ندارد. همینطور از نگاه دستگاه هایی که میتوانند به کانال اضافه شوند از انعطاف پذیری بالاتری شامل است.

ولی یک کانال بی سیم همواره شایسته ترین آیتم برای همت مطلوب وجود ندارد و در بعضی مورد ها با اتصال برخی دستگاه ها به کانال از روش کابل شاهد بهبود چشمگیر در کوشش خواهید بود. از جمله، گیمینگ مستلزم اتصال سریع و استوار میباشد و کابل اترنت آیتم مطمئن‌تری نسبت به WIFI میباشد. همینطور رئیس یک کانال میان دو رایانه که در یک اتاق قرار دارا‌هستند احتمالا با اتصال فیزیکی شل‌خیس خواهد بود.

حتما مطالعه کنید : شناخت با پهنای باند فرکانسی مختلف برای به کار گیری خوب از کانال وای‌فای

روترهای بی سیم با یک سری درگاه اترنت ملازمت و همراهی میشوند و از این رو اتصال دستگاه ها با سیم روشی بی آلایش و مطمئن برای حصول اعتقاد و باور از کسب بیشینه کارایی میباشد.

به کار گیری از کانال سازی پاورلاین

در صورتیکه تصمیم گرفته اید یک اتصال باسیم به کانال بی سیم خویش اضافه نمائید یا این که نقاط کور WIFI در منزل خویش را یافته اید، کانال سازی پاورلاین میتواند راه و روش حلی مطلوب برای رفع اشتباهات شما باشد. کانال سازی پاورلاین از سیم کشی برق منزل تحت عنوان یک کانال دیتا باسیم استعمال می نماید و درگاه های اترنت به پریزهای برق متصل می‌شوند.

سرعت آداپتورهای پاورلاین مبنی بر سبک آن ها متغیر میباشد. پاورلاین از سرعت کافی به خواسته گیمینگ یا این که اتصال یک تلویزیون هوشمند برای استریم محتوا شامل است. شما دستگاه خویش را از روش کابل اترنت به یک آداپتور پاورلاین متصل کرده و آن را به نزدیکترین منبع نیرو (پریز برق) متصل می‌کنید. برای هر دستگاه گزینه به کار گیری به یک آداپتور نیاز دارید.

دیدگاه ها بسته شده است