دوربین مداربسته
دوربین مداربسته داهوا سبک DH-HAC-HFW1500THP-I8
اکتبر 7, 2021
DVR
DVR | شایسته ترین مارک DVR کدام میباشد؟
اکتبر 8, 2021
Show all

قانون نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان چیست؟

قانون نصب دوربین مداربسته

قانون نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان چیست؟ آیا قوانین خاصی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این قوانین آشنا کنیم.

امروزه، عموم بیشتر از پیش آغاز به سرمایه‌گذاری روی دوربین‌های مدار بسته، چه برای مصارف خانگی و چه تجاری می‌نمایند. دوربین‌های مداربسته، با قابلیت و امکان‌های متعددی که دارا‌هستند، از مقرون به‌صرفه‌ترین و پرکاربردترین شیوه های برقراری امنیت و کاهش تخلفات و جرائم در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداره‌ها و غیره، محسوب می گردند.

بررسی و امنیت ساختمان‌ها برای ایمنی ساکنین یا این که کارگر بسیار اساسی میباشد. براین اساس، مناطقی که تردد در آن ها بیشتر میباشد، می بایست گزینه چک قرار گیرند. از این جهت، نصب دوربین‌های امنیتی و نظارتی که کیفیت بالایی داشته باشند و پوشش قابل قبولی را ارائه دهند، بسیار دارای اهمیت میباشد و امنیت ساکنان و کارگر را تامین می‌نماید.

به همین جهت در‌این نوشته‌علمی به قانون ها نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت می‌پردازیم تا هنگام نصب آن‌ها رعایت درنظر گرفته شوند.

مقررات نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان

ساختمان‌ها و سوئیت‌ها، دارنده نصیب‌هایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشت‌بام، بالا بر، پلکان‌ها، محوطه و غیره می باشند که ساکنان به طور مشترک از آنان به کارگیری می‌نمایند که به آنها مشاعات ساختمان میگویند. تردیدی نیست که دوربین‌های مدار‌بسته فوق‌العاده موءثر و کاربردی می‌باشند و بها سرمایه‌گذاری در حین و هزینه را دارا هستند.

با این هم اکنون، شرایطی برای نصب دوربین‌ مداربسته در مشاعات ساختمان، وجود داراست که اشخاص می بایست به آنها اعتنا نمایند.

درصورتی که قصد دارید در مشاعات ساختمان دوربین مداربسته نصب فرمایید، پیش از پیش از مبادرت به نصب، باور نتایج نمایید که از دستور کار‌ها و قانون ها آن برای محاسبه بر دوربین‌های مداربسته در تبعیت میکنید. چون، مسئولیت رسمی بر عهده فردی که تصمیم می گیرد داده‌ها، چرا و چه‌طور پردازش خواهد شد، میباشد.

مقررات نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت

اعتنا نمائید که یکی‌از ضوابط نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت این میباشد که فقط با اذن ساکنان و ثبت هیئت مدیره ساختمان ، نصب دوربین مداربسته قابلیت و امکان‌پذیر میباشد و اشخاص فارغ از ثبت هیئت مدیره نمی‌توانند مبادرت به نصب دوربین مداربسته نمایند.

هزینه نصب و چک و نگه‌داری نیز بر عهده همه ساکنان یا این که کارگر میباشد. ما در‌این مقاله، به آنالیز شرایطی نصب دوربین‌ مداربسته در مشاعات ساختمان یعنی در آسانسورها و پارکینگ‌ها و راهروها وجود دارااست، خوا هیم پرداخت.

ضوابط نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان: بالا بر

آسانسورها، یکی‌از جای هایی می باشند که به جهت تردد زیاد، معمولا ساکنان ساختمان ترجیچ میدهند دوربین مداربسته در آنها نصب گردد و به‌این صورت امنیت خویش و بقیه ساکنین و نیروی کار را تامین می‌نمایند. البته به عبارتی‌طور که پیش‌خیس نیز گفتیم بایستی نصب دوربین به وسیله هیئت مدیره ساختمان پذیرش گردد.

در آسانسورها، از دوربین‌های نوع دام هایک ویژن بیشتر به کار گیری می گردد. دوربین‌های دام، معمولا ظواهر کوچک و توده‌جوری دارا هستند بر روی سقف نصب میگردند. و به جهت این‌که آسانسورها همیشه در درحال حاضر تکان میباشند، نصب دوربین‌ها دراین جا‌ها بایستی به وسیله اشخاص حرفه ای شکل گیرد تا در آینده مشکلی برای سیستم امنیتی بالابر ساختمان ساخت‌و‌ساز نشود.

 

این دوربین ها دارنده قابل انعطاف‌افزارهایی می باشند که از منش بدور قابل در دست گرفتن می باشند در واقع می تواند به دستگاه ضبط (به صورت نمونه DVR هایک ویژن) متصل شوند، که برای این شغل بایستی قابل انعطاف افزارهای مربوطه در تلفن هوشمند مدیریت ساختمان برای چک، راه اندازی گردد. خوب میباشد در آسانسورها برای خودداری از سرقت دوربین‌ها بوسیله بعضا اشخاص فرصت طلب از دوربین‌های نهفته یا این که توکار استعمال شود.

حتما بخوانید  : مزیت های دوربین مدار بسته چیست؟ + راهنمای خرید آن

اما ضوابط نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان الزام میکند که دراین‌صورت در ورودی بالابر بایستی هشدار مورد نیاز نسبت به وجود دوربین در بالا بر نصب گردد. در غیر این شکل، این کار تخلف به حساب آورده می شود و مجازات خاص خویش را پیرو داراست.

قانون ها نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت: پارکینگ

دوربین‌‌های مدار‌بسته در پارکینگ‌ها، به‌خواسته دوری از ارتکاب تخلف و جرم و ورود اشخاص ناخواسته به داخل ساختمان، بسیار دارای اهمیت میباشد. در شکل وقوع اینگونه اتفاقاتی، دوربین، این اتفاق ها را تصویب و ضبط می‌نماید و در آینده می توانند در سمت و سوی حراست از اموال و امنیت مالکان، کاربردی باشند.

نصب دوربین مداربسته در پارکینگ‌ها، به ویژه در ورودی پارکینگ، وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌نماید که شما نمیخواهید برای در اختیار گرفتن عبور و مرور به ساختمان، دربان استخدام فرمایید.

مقررات نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان – پارکینگ

از مقررات نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت این میباشد که برای نصب دوربین‌، در این جا‌ها نیز اذن ساکنین و ثبت هیئت مدیره، مورد نیاز میباشد و در حالتی‌که سوای کسب اذن مبادرت به نصب دوربین نمائید، طبق اصل 25 قانون اساسی کشور خلاف‌کار محسوب میشوید و این عمل تبعات رسمی پیرو داراست.

اعتنا فرمایید در شکل معین نبودن دوربین‌ها و استفاه از دوربین های نهفته، در این جا‌ها نیز بایستی هشدار وجود دوربین را نصب فرمائید. شایسته ترین دوربین‌ها برای پارکینگ‌ها، دوربین‌های دارنده قابلیت و امکان مشاهده کرد در شب می باشند. همینطور، این دوربین‌ها می بایست به خصوصیت‌های بهبود تصویر مانند WDR، در حالتی‌که دور و اطراف روشنایی نامناسبی دارااست، مجهز باشند.

حتما بخوانید : کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید

ضوابط نصب دوربین مداربسته در راهرو

هنگام پباده سازی یک سیستم بررسی تصویری داخلی، یکی‌از مهم ترین جای ‌ها، در اختیار گرفتن راهروها میباشد که وظیفه اساسی آن بررسی بر جنبش اشخاص میباشد. تصاویر و ویدئوهایی که در راهروها تصویب و ضبط می شوند، مشمول داده‌های ارزشمندی در باب فرصت و الگوی جنبش اشخاص، ارائه میدهند که در شکل نیاز به تجزیه و آنالیز بعد از رخداد، میتوانند آیتم به کار گیری قرار گیرند.

ارتفاع و پهنا راهرو، طول سقف و وجود سختی ها احتمالی (درها ، وسایل و غیره) را هنگام نصب در لحاظ بگیرید.

قانون نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان – راهرو

در دوربین‌هایی که برای تامین امنیت در راهروها به کار گیری می شوند، بایستی از دوربین‌هایی مصرف شود که مجهز به امکان‌ corridor mode، قابلیتی که که پوشش آحاد راهرو برای مثال بخش ها کور را مهیا می‌نماید، باشند.

قانون نصب دوربین مداربسته در مشاعات سوئیت الزام می دارد که نصب دوربین مداربسته دراین جا‌ها بایستی با کسب اذن از ساکنین و مالکین شکل گیرد. اگرچه، دوربین‌های مداربسته برای برقراری امنیت و کاهش تخلفات به‌عمل گرفته می گردند، البته استعمال سوای کسب جواز از آن‌‌ها، هم از دید اخلاقی و هم از لحاظ رسمی خطا میباشد.

صحبت آخرین

در‌این نوشته‌ی علمی تلاش کردیم قانون ها نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان که مشمول بالابر، پارکینگ و راهرو میباشد را برای شما شرح دهیم تا از حقوق و دستمزد خویش و سایر افراد در هنگام نصب دوربین مداربسته باخبر گردید.

دیدگاه ها بسته شده است