دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید؟
دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید؟
مارس 6, 2021
تمامی موارد مهمی که در مورد خصوصیات دوربین مدار بسته باید بدانیم
تمامی موارد مهمی که در مورد خصوصیات دوربین مدار بسته باید بدانیم
مارس 6, 2021
Show all

مزیت‌های دوربین مدار بسته چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

مزیت‌های دوربین مدار بسته چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

همان طور که میدانید امنیت در همه کارها حرف اولت را می‌زند، راه‌های مختلفی برای تأمین امنیت یک کار یا سازمان انجام می‌شود. یکی از همین کارها استفاده از دوربین مدار بسته است. دوربین مدار بسته در حفظ امنیت و سایر مواردی که احتیاج به نظارت کامل دارند نقش به سزایی دارد.

دوربین مدار بسته با داشتن  قابلیت‌های متفاوتی از جمله بزرگنمایی و یا زوم دوربین امنیتی این امکان را می‌دهد که تصویر به دست آمده را از زوایای مختلف و با جزییات بیشتر مورد ارزیابی قرار دهیم. دوربین‌های مداربسته مدل‌های مختلفی دارد، دوربین مدار بسته ptz بهترین و مطمئن ترین دوربین مدار بسته است و می‌توانید از هر نقطه جغرافیایی به وسیله تلفن همراه کنترل و ارزیابی شود، هم‌اکنون باید این مدل دوربین ودوربین‌های امنیتی مادون قرمز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا برای خرید دوربین مداربسته انتخاب.

درستی داشته باشیم. تمامی دوربین‌های مداربسته امنیتی و حفاظتی می‌توانند تصویر را بزرگ نمایی کنند و هر یک دارای مزیت‌ها و شرایط متفاوت هستند.

زوم و بزرگنمایی نوری دوربین مدار بسته شبکه

در استفاده از دوربین‌های مداربسته برای اینکه بتوانیم دید بهتر و دقیق‌تری داشته باشیم و بتوانیم ریز به ریز نکات امنیتی را چک کنیم باید در حالت بزرگنمایی تصویر واضح و دقیقی داشته باشیم  می‌بایست لنز دوربین مداربسته را در تنظیم فیزیکی و با بزرگنمایی نوری قرار دهید، لازم به ذکر است که دوربین‌هایی که دارای زوم اپتیکال هستند در مواقعی که فاصله زیاد شود و تغییر کند همچنان کیفیت تصویر را حفظ می‌کنند. اگر شما درصدد تهیه دوربین هستید می‌بایست از دوربین‌های امنیتی نوری با حداکثر زوم و بزرگنمایی استفاده کنید.

مزیت‌های دوربین مدار بسته چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سه مدل دوربین مداربسته با بزرگنمایی نوری وجود دارد:

مدل اول: دوربین‌های امنیتی با بزرگنمایی فیزیکی

این دوربین به شما این امکان را می‌دهد که قبل از آنکه شروع به ضبط فیلم کنید شما بتوانید زاویه دید تصویر و درجه زوم آن را تعیین کنید. اکثر دوربین‌های نظارتی دارای محفظه آب هستند که ابتدا باید این محفظه را جدا کنید سپس لنزها را تنظیم کنید. اگر دوربین مدار بسته را روی دیوار و یا سقف نصب کرده باشید تنظیم آن مشکل است.

نوع دوم: دوربین مداربسته امنیتی با زوم و بزرگنمایی اپتیکال موتوری:

دوربین‌های آی پی یا وای فای را روی گوشی هوشمند و یا لپ تاپ نصب کنید و حالا می‌توانید از نقطه دور از مکان دوربین زوم و بزرگنمایی آن را تنظیم می‌کنید.

نوع سوم: دوربین‌های امنیتی ptz

این مدل دوربین امنیتی دارای بزرگنمایی نوری و موتوری هستند و این امکان را  می‌دهند که دوربین‌ها را از جهات مختلف تنظیم کنید و حتی می‌توانید با چرخاندن نود درجه دوربین، تمامی جهات اطراف منزل و یا مکان مورد نظر را چک کنید و ببینید به نظر می‌آید که برای تنظیم آسان و سهولت کار، سطح زوم و بزرگنمایی و زاویه دید و همینطور برای نصب و نظارت به سراغ دوربین‌هایی بروید که زوم و بزرگنمایی اپتیکال دارند مخصوصاً اگر قرار باشد آن‌ها را در سقف و دیوارهای غیرقابل دست رس قرار دهید این دوربین می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

زوم و بزرگنمایی دیجیتال، دوربین مدار بسته؛

حال به بررسی زوم و بزرگنمایی دیجیتال دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم، ویژگی زوم دیجیتال دوربین مداربسته بر خلاف بزرگنمایی نوری عمل کردی با پردازش تصویر داخلی است، این باعث می‌شود تا قسمت های خارج از قسمت زوم را جدا کنید و زاویه دید را کمتر کنید. بزرگنمایی تصویر در رایانه هم مانند بزرگنمایی دیجیتال است. زمانی که تصویر تا حد زیاد بزرگ شود تصویر تار می‌شود. دوربین‌های امنیتی و نظارتی دوربین‌های بزرگنمایی نوری، واضح‌تر و بهتر است. البته این به این معنی نیست که دوربین‌های دیجیتال کاربرد ندارند.

جوانب مثبت لنز دوربین‌های امنیتی با بزرگنمایی نوری؛

در دوربین مدار بسته کیفیت فیلم و تصویر پایین نمی‌آید همچنان با کیفیت است. می‌توانید جزییات تصویر را از دور ببینید، وهمینطور می‌توانید عکس واضح و با کیفیتی از آن بگیرید.

جوانب منفی؛

در مواقعی که می‌خواهید زوم کنید و تصویر را بزرگ کنید زاویه دید کم می‌شود و دیگر اینکه بعد از اینکه ویديو ضبط شد دیگر نمی‌توان زوم اپتیکال را اضافه کرد

مزیت‌های دوربین مدار بسته چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

جوانب مثبت لنز یا بزرگنمایی دیجیتال دوربین‌های امنیتی:

در زوم و بزرگنمایی دیجیتال زاویه دید کاهش ندارد و اثری روی آن نمی‌گذارد، وهمینطور بعد از ثبت و ضبط ویدیو می‌توانید بزرگنمایی ان را مشاهده کنید.

جوانب منفی لنز دوربین امنیتی دیجیتال:

در زمانی که بخواهید فیلم ضبط شده و یا تصاویر گرفته شده را زوم کنید در این نوع دوربین مداربسته معمولاً پیکسل کم می‌شود و تصاویر تار وبی کیفیت می‌شوند. این موضوع که شما بدانید برای استفاده بهتر در کار مورد نظر از چه نوع دوربینی استفاده کنید بسیار در کار شما سهولت به همراه دارد.

در نظر داشتن اینکه دوربین‌های امنیتی بتوانند ریز به ریز نکات را به خوبی ضبط کنند و صورت و چهره و پلاک اتومبیل را در فاصله زیاد بتوانند ضبط کنند، شما باید تمامی نکات لازم را بدانید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای خرید و نصب دوربین‌های مداربسته برای خانه و دارایی‌هایتان انجام دهید  و خیالی آسوده برای خود به ارمغان بیاورید، در هنگام خرید دوربین‌های مداربسته به نمامی نکات مهم از خرید و نصب و شرایط استفاده از آن توجه کنید، اگر احتیاج به دوربین مداربسته دیجیتال باشد.

می‌توان گفت  که دوربین مدار بسته نوری نمی‌تواند مشکلی را حل کند و اگر احتیاج به دوربین اپتیکال باشد دوربین دیجیتال مشکل را حل نمی‌کند. محل نصب دوربین‌های مدار بسته هم حائز اهمیت است، کیفیت در دوربین از موارد مهم انتخاب یک دوربین مداربسته است پس باید در انتخاب دوربین‌های مداربسته دقت لازم را داشته باشید. امید است که این نکات برای انتخاب هر چه بهتر دوربین‌های مدار بسته به شما یاری برساند،

دوستان عزیز در صورتی که علاقمند هستید دیگر مطالب ما را مشاهده نمایید، اینجا کلیک نمایید. همچنین میتوانید شبکه ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است