شایسته ترین مارک دوربین مداربسته
معرفی شایسته ترین مارک دوربین مداربسته و شناخت با برندهای خالق دوربین مداربسته
اکتبر 8, 2021
MU-MIMO
MU-MIMO چه می باشد؟ | اشنایی با روتر MU-MIMO
اکتبر 19, 2021
Show all

پسیو شبکه | بستر سازی و پسیو شبکه چه می باشد؟

پسیو شبکه

تجهیزات پسیو شبکه بستر سازی و پسیو شبکه یکی اقدامات ضروری برای فعال‌سازی کانال کامپیوتری میباشد. اینک استعمال از شبکه های کامپیوتری در سطح عالم پیشرفت چشمگیری داشته میباشد؛ به نحوی که اکثری از اشخاص و شرکتهای گوناگون در پی فعال سازی کانال های کامپیوتر منحصر برای خویش می‌باشند. امروزه اکثر موسسه ها و اداره های متفاوت از کانال کامپیوتر منحصر خویش به کارگیری می نمایند. چون به کار گیری از یک کانال داخلی مزایای متعددی را برای کمپانی و نیروی کار آن به ارمغان خواهد آورد.

حتما بخوانید : سرور های شبکه و اهمیت آن ها در امنیت

البته برای راه‌اندازی یک کانال نیاز به به کار گیری از بعضا تجهیزات و امکانات بوده که یکی مهمترین آنان بستر سازی و پسیو کانال میباشد. پسیو کانال به امکانات و ابزار های مایحتاج جهت فعال‌ساز‌ی یک کانال کامپیوتری گفته میگردد. این امکانات مشمول ابزار هایی همانند پریز، داکت، کابل و … خواهد بود. کلمه پسیو (Passive) به معنای غیر فعال بوده و در کانال کامپیوتری به قطعات و ابزار های فارغ از جریان برق گفته می‌گردد. همان دیگر این قطعات هیچ سیرتکامل تاثیری در جابجایی دیتا و داده ها ندارند. کلاً بستر سازی و پسیو کانال مکمل پایین ایجاد کرد های یک کانال بوده که اعمال آن می بایست به نحو درست شکل گیرد.

اهمیت بستر سازی و پسیو شبکه

معمولا کابل کشی در بستر سازی و تجهیزات پسیو شبکه نقش مهمی را در تلاش درست کانال و به کار گیری از تجهیزات آن اعمال خواهد کرد. همینطور نصب بقیه امکانات بایستی به خیر اعمال گیرد؛ چون در شکل هرگونه نادرست در هنگام نصب، این قضیه سبب ساز بروز مشکلاتی در آینده گردد. بدین ترتیب ایفا کلیه فرایند بستر سازی و پسیو کانال می بایست به طور تماما درست و استاندارد شکل گیرد.

امکانات پسیو شبکه کانال مشمول چه مواقعی می‌باشند؟

برای بستر سازی و پسیو شبکه نیاز میباشد تا از قطعات و ابزار های مایحتاج برای این مراد استعمال شود. به این ترتیب امکانات مورد نیاز جهت اعمال پسیو کانال مشمول مورد ها ذیل خواهد بود.

  • کابل
  • پریز کانال
  • پچ پنل
  • پچ کورد
  • رک
  • ترانک
  • داک

مفاد نام برده در بخش بالا عمده ترین امکانات قابل به کارگیری در بستر سازی و پسیو شبکه بوده که فایده گیری از آنان لازمه‌ی فعال سازی یک کانال میباشد. ناگفته نماند که عالی میباشد تعیین امکانات و ابزار های پسیو شبکه با بالاترین کیفیت ممکن شکل گیرد. چون تعیین امکانات کیفیت خوب، ارتفاع قدمت و همت خوب کانال کامپیوتری را به‌دنبال خواهد داشت.

پروسه اعمال بستر سازی و پسیو شبکه

ایفا بستر سازی و پسیو کانال کانال همچون اکثری از پروژه ها دارنده فرآیند مختلفی بوده که اعمال آن‌ها بایستی به ترتیب شکل گیرد. براین اساس فرایند اجرا پسیو شبکه عبارتند از :

بازدید و محاسبه محل اجرای پروژه

اولی مرحله از بستر سازی و پسیو کانال بازدید و تحلیل محل اجرای پروژه میباشد. این مرحله میان همگی فرآیند اجرای پسیو کانال از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ چون متخصص مربوطه در هنگام بازدید از محل پروژه می بایست کلیه داده ها اول مایحتاج جهت پباده سازی آن را گردآوری کند. داده ها اول مشمول مواقعی همانند مسیر های عبوری، متراژ و… خواهد بود. بدین ترتیب کارشناسی که به محل پروژه اعزام میشود می بایست همگی داده ها نخستین را به طور به طور کامل ظریف تصویب کند؛ تا در هنگام پیاده سازی پسیو کانال از اشتباهات دیگر دوری به فعالیت آید.

حتما مطالعه کنید : خدمات نگهداری شبکه چه می باشد و چه انتظاراتی از پشتوانه کانال

پباده سازی نقشه زیرساخت کانال

مرحله دوم اعمال بستر سازی و پسیو کانال مرتبط با پباده سازی نقشه زیرساخت کانال میباشد. درین مرحله پباده سازی نقشه پروژه با دقت به داده ها تصویب گردیده در مرحله نخستین ایفا میگردد. همینطور در پباده سازی نقشه تحت تشکیل داد کانال می بایست به مواقعی همانند وضعیت فیزیکی دور و اطراف، آینده نگری ها و… دقت اکثری خواهد شد. چون ممکن میباشد کمپانی محل پروژه، در آینده نیاز به اضافه نمودن تجهیزات تازه و اضافه ای را داشته باشد. براین اساس نیاز میباشد تا در هنگام پباده سازی نقشه به کلیه جزئیات محل پروژه اعتنا خواهد شد.

 

ایفا کابل کشی های مورد نیاز

بعد از پباده سازی و پذیرش نقشه نوبت به پیاده سازی آن در محل پروژه می‌رسد. در سو‌مین مرحله از بستر سازی و پسیو کانال کارشناسان نصب به محل پروژه مراجعه کرده و نسبت به اجرا کابل کشی مبادرت می کنند. کابل کشی ها به صورت ظریف و بر طبق نقشه پباده سازی گردیده شکل می‌گیرد. همینطور در‌این مرحله از دو نوع کابل کشی روکار یا این که توکار استعمال میشود. ولی به کار گیری از هر مورد از آنان بستگی به موقعیت اطراف خواهد داشت. خوب میباشد بدانید در طرز روکار، داکت های مخصوصی بر روی دیوار نصب گردیده و کابل های مربوطه باطن آن قرار میگیرند. از‌آن‌جا‌که کابل کشی مهمترین نصیب در بستر سازی و پسیو کانال به حساب آورده می شود، شرکتهای مربوطه از مطلوب ترین نوع کابل برای این خواسته به کارگیری می کنند.

نصب ابزار ها و امکانات کانال

در‌این مرحله از بستر سازی و پسیو کانال ابزار ها و امکانات کانال به طور بدون نقص نصب می‌شوند. این ابزار ها دربرگیرنده مواقعی مانند رک، پچ پنل، پچ کورد و … میباشند که نصب کلیه آنان بایستی بر پایه ی نقشه متبوع شکل گیرد. همینطور گزینش تعداد و نوع آن‌ها بستگی به محل پروژه خواهد داشت.

آزمایش سیگنال کانال

این مرحله تحت عنوان پایانی مرحله از بستر سازی و پسیو کانال به حساب آورده می شود که در حین آن کانال متبوع می بایست از لحاظ کارایی به خیر و خوبی آزمایش گردد. برای همین مراد کارشناسان مربوطه با به کار گیری از ابزار های آزمایش این مسئله را تماما نظارت می نمایند. در صورتی‌که که همه قطعات از همت قابل قبولی برخوردار باشند آزمایش سیگنال کانال توفیق آمیز خواهد بود.

هزینه اجرا بستر سازی و پسیو کانال

به صورت معمول در هنگام ایفا پروژه ها هزینه یکی آیتم هایی بوده که برای هر فرد یا این که شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بستر سازی و پسیو کانال از این قاعده مستثنی نبوده و هزینه اجرا آن اهمیت متعددی دارااست. چون بخش اعظمی از اشخاص و شرکتهای در ادامه اجرا پروژه با باکیفیت و هزینه اندک می باشند. به این ترتیب هزینه جاری ساختن سرویس ها پسیو کانال بستگی به عواملی همانند متراژ، تعداد ابزار ها و امکانات ما یحتاج و … بستگی خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده است