سوئیچ‌های PoE
روش استعمال از سوئیچ‌های PoE برای دوربین های پایین کانال
اکتبر 20, 2021
باکس فلزی
باکس فلزی
جولای 16, 2023
Show all

پچ پنل چه چیزی است و چه کاربردی در کانال داراست؟

پچ پنل

وظیفه مهم پچ پنل این میباشد که در میان نقاط انتهایی کابلهای کانال و امکانات کانال ای مثل هاب، روتر، … قرار گرفته و جای این که کابلهای کانال مستقیما” به‌این امکانات وصل بشن از روش پچ پنل وصل می گردند.

به عبارت دیگه وجودش به هیچ عنوان الزامی وجود ندارد اما بکار بردنش در کانال هایی که در زمان فرصت توسعه و تغییرات دارن عمل رو ریلکس میکند .

پچ پنل قطعه ای مستطیل صورت میباشد که روی آن به تعداد مشخصی پورت کانال وجود داراست به عنوان مثالً 24 پورت ، 48 پورت و …. در هنگام کابل کشی در هر بخش از ساختمان چند سوکت کانال قرار میگیرد که ممکن میباشد موقتیً بلا استعمال باشند و کاربری از روش آن ها به کانال متصل نباشد.

پچ پنل‌ها از یک‌سری پورت کانال ساخته شده‌اند و در رک قرار می‌گیرند.

درصورتی که پچ پنل نداشته باشید، این اتفاقات می افته:

– زمانی میخواید کلاینت خاصی رو به جهت خاصی مستقیما به یکی‌از Device های اتاق سرور وصل فرمائید می بایست یک کابل جداازهم براش بکشید یااینکه با Tester رمز کابلشو پیدا نمائید.

– درصورتی که بخواید فیزیکی کابل یک کدام از کلاینت ها رو از سوئیچ بکشید. یا این که ترتیب اتصال سرور ها و سوئیچ ها رو عوض فرمایید هم به خلل می خورید.

– درصورتی که بخواید سروری رو از روی یک سوئیچ به سوئیچ دیگه ای متصل نمایید، می بایست برید پست رک سرور که احتمالا لبریز گرد و خاکه و لباساتون حسابی آیتم عنایت قرار می گیره.

به کار گیری از پچ پنل یعنی:

کل کانال شما در اتاق سرور، و در قبال چشمانتونه و نیازی به خارج رفتن و حتی جابجا شدن در اتاق رو ندارید و این یعنی خیلی بهتر!

علاوه بر این عدم به کار گیری از اون و قتی تعداد گره های کانال ارتقا پیدا می کنه یعنی حماقت محض.

به محض پیش اومدن او‌لین نقص‌ و جابجا شدن تصادفی کابلها یک روز موءثر کاری رو بخاطرش می بایست هدر به این!

در اکثر زمان ها کانال ها به کار گیری از اون بیشتر برای دوری از توشه هزینه ای ناگهانیه تا به کارگیری مداوم و همیشگی.

اکنون بایستی ببینیم فلسفه و ماهیت وجودی Patch Panel چه میباشد ؟

بخش اعظمی از پریزهای دیواری به خواسته به کار گیری در آینده نصب و کابل کشی گردیده اند و رمز دیگر کابل این پریزها در کمد دیواری سیم به جایی (مثل هاب یا این که سوئیچ ) وصل وجود ندارد .

طبعا نمی قدرت انتظار داشت که کابلهای ایستگاههای فعال بطور بی واسطه به سوئیچ یا این که هاب متصل و کابل پریزهای غیر فعال به امان پروردگار رها شوند !

در سیستم کابل کشی ساختار یافته راز دوم کابل متصل به پریزهای دیواری ( خواه فعال و خواه غیرفعال ) ، در یک روال منظم و برچسب دار به تابلویی به اسم Patch Panel وصل می گردند .

اتصال میان پریزهای فعال و پورت متبوع از هاب یا این که سوئیچ به وسیله یک کابل رابط شکل می گیرد .

اشکار میباشد که به ازای تمام پریزهای دیواری ، یک پورت متناظر بر روی تابلوی Patch panel وجود خواهد داشت .

حتما مطالعه کنید : روش استعمال از سوئیچ‌های PoE برای دوربین های پایین کانال

به اصطلاح تکنیسینها تک تک کابلها ترمینه Terminate گردیده اند.

برای آنکه به راحتی بتوان رمز دوم کابل متصل به هر پریزی را بر روی این تابلو پیدا کرد در بالای هر پورت فضایی برای درج برچسب و کدهای راهنما در لحاظ گرفته شد‌ه‌است.

رابطه در بین هر پورت از patch panel و پورت متناظر در یک سوئیچ یا این که هاب ، بوسیله یک قطعه کابل رابط به اسم کابل اتصال ضربدری Cross connect cable بر قرار میشود .

حداکثر ارتفاع این کابل رابط 6 متر میباشد .

صورت 3 الگوی اتصال پورتهای patch panel به پورتهای سوئیچ را آرم می‌دهد .

گروه آنچا را که درین صورت مشاهده می‌کنید به عبارتی پایین سیستم wiring closet یا این که به عبارت با جزییات بیشتر پایین سیستم telecommunication closet در حیث بگیرید .

شاید این صورت بتواند منظورمان را از کلمه نامانوس بوفه سیم منتقل نماید .

Patch Panel در بعدها متفاوت و چگالی پورت متعدد به بازار عرضه میشوند . اعتنا داشته باشید که patch panel را باید متناسب کابل بکار رفته در سیستم تعیین فرمایید .

لیست پچ پنل های جان دار در فروشگاه اینترنتی آلفانت ایران

از جمله در صورتیکه کابل شما Cat6 میباشد مطلقا بایستی patch panel و کابلهای رابط را متناسب با همین کابل تهیه و تنظیم فرمایید چون در شکل عدم انطباق ، سیگنال حمل کننده داده را تضعیف خواهد کرد.

نکته 1- دسته سه قطعه که از کارت کانال پایانه استفاده کننده آغاز و به سوئیچ یا این که هاب ختم میشود ، جمعاً 99 متر ارتفاع خواهد داشت ; این اندازه دقیقا متناسب با محدودیت کابل کشی در کانال اترنت سریع و گیگابیت میباشد.

نکته 2- Patch panel تنها اختصاصی به سیمهای مسی وجود ندارد بلکه برای فیبر های نوری نیز اشکال Patch panel با کانکتورهای متعدد مثل SC , ST یا این که MRTJ عرضه گردیده اند اما از آنجایی که در اکثر زمان ها حالات کابل کشی افقی با سیمهای مسی تماما کفایت می نماید و می قدرت با آن‌ها پهنای باند GHz را برای ایستگاهها آماده آورد، لذا این نوع از Patch Panel برای کابل کشی افقی موقتا کاربرد مقداری داراست.

نکته 3- امروزه بعضا شرکتها مبادرت به ساخت‌و‌ساز Patch Panel های هوشمند کرده اند .

به‌این مضمون که بالاتر از یک گروه کانکتور شغل می نمایند و دارنده نمایشگرهای فعال و سیستم مانیتورینگ شیوه بدور برای یکاک پورتها می باشند تا اشکالزدایی و مدیر آن بی آلایش باشد .

طبعا این نوع Patch Panel مستلزم منبع تغذیه خواهد بود و بسیار گرانقیمت میباشد.

حتما مطالعه کنید : رک ایستاده چیست و چه کاربردی دارد؟ | مشخصات رک ایستاده 14 یونیت

پچ پنل POE چه می‌باشد و چه کاربردی دارااست؟

استعمال از پچ پنل‌های POE برای تلفن‌های IP، دوربین‌ مداربسته امنیتی، جابجایی صوت بر بستر وب و سیستم‌های هشداردهنده کاربرد دارااست و با این فناوری، دیگر نیازی وجود ندارد تا برای تامین برق DV (بدون واسطه) امکانات و دستگاه‌ها از آداپتور و منبع تغذیه غیر وابسته نبوده و به وسیله دو زوج از چهار زوج کابل کانال (پین‌های 2-1 و 6-3) به راحتی می‌اقتدار برق بدون واسطه ما یحتاج دستگاه‌ها را در اختیارشان قرار اعطا کرد.

به این شکل جابجایی داده‌ها (رفت و رجوع) و همینطور جابجایی برق از روش کابل‌های کانال به راحتی قابلیت و امکان‌پذیر میشود.

در سال های اخیر تئوری جابجایی برق روی کابل‌های کانال منجر متحول شدن صنعت امکانات کانال شد

در‌این فناوری که از آن به POE خاطر میگردد، سوای نیاز به کابل کشی جدا برق و با به کارگیری از دو زوج کابل کانال می‌قدرت برق مایحتاج امکانات کانال را آماده کرد.

 

این پچ پنل قادر است هم زمان با ارائه پورت های دیتا و POE تامین کننده رابطه داده ای و قدرت مصرفی امکانات کانال باشد.

بنابراین تجهیزاتی همانند سوییچ و روتر می‌توانند از پورت های دیتا جهت رابطه با کانال به کار گیری نمایند.

 

به طور همزمان تجهیزاتی که به جز دیتا مستلزم اقتدار مصرفی می باشند همانند دوربین های نظارتی، اکسس پوینت ها و یا این که تلفن های آی پی می‌توانند با به کارگیری از پورت های POE و فارغ از نیاز به برق و یا این که منبع تغذیه جدا، به سادگی به کانال متصل شوند.

سبک دیگری از همین پچ پنل ها با قابلیت و امکان ارائه برق و اقتدار مصرفی روی پورت های خویش میتوانند به تنهایی تامین کننده برق مصرفی برای تجهیزاتی مانند گونه های دوربین، تلفن آی پی، اکسس پوینت ها و بقیه تجهیزاتی باشند که می بایست سوای کابل کشی غیر وابسته و یا این که به کار گیری از آداپتور به برق دسترسی داشته باشند.

فضای لازم پچ پنلهای  POE

ضمن آنکه برای سازمان ها و کمپانی هایی که نمیخواهند از سوییچ های POE غیر وابسته به کارگیری نمایند.

این راه حل ویژه ای کوییپ مطلوب خواهد بود.

 

3 دیدگاه ها

  1. yasam ayavefe گفت:

    yasam ayavefe

    yasam ayavefe

  2. travesti.site گفت:

    travesti.site

    travesti.site

  3. casino porna گفت:

    پچ پنل چه چیزی است و چه کاربردی در کانال داراست؟ – تولید کننده انواع رک| اچ پی آی رک

    https://educacion.getafe.es/2018/05/15/ayudas-y-subvenciones/