firewall hpirack
فایروال چیست؟
آوریل 17, 2021
server
سرور چیست؟
آوریل 18, 2021
Show all

دوربین مداربسته چیست؟

cctv

cctv

دوربین مداربسته چیست؟

CCTV مخفف تلویزیون مدار بسته است و معمولاً تحت عنوان نظارت تصویری شناخته می شود. “مدار بسته” به این معنی است که برخلاف تلویزیون “عادی” که به طور گسترده برای عموم پخش می شود ، پخش معمولاً به تعداد محدودی از نمایشگرها (بسته) منتقل می شود. شبکه های دوربین مدار بسته معمولاً برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ثبت تخلفات ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما کاربردهای دیگری نیز دارند.

فناوری CCTV اولین بار در سال 1942 توسط دانشمندان آلمانی برای نظارت بر پرتاب موشک های V2 ساخته شد. بعداً توسط دانشمندان آمریکایی در هنگام آزمایش بمب اتمی استفاده شد.

دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملاً متفاوت عمل می کنند اما شبکه های مدار بسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند. این فرآیند مقاوم سازی نامیده می شود.

یک سیستم دوربین مدار بسته سنتی شامل:

یک یا چند دوربین (آنالوگ یا دیجیتال) که هرکدام دارای یک لنز مجهز به سنسور تصویر هستند

ضبط کننده :

یا ضبط صوت تصویری استاندارد برای سیستم های آنالوگ ، یا ضبط مستقیم فیلم (DVR) یا ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) برای سیستم های دیجیتال

کابلها :

یا RJ45 برای دیجیتال یا کواکسیال برای آنالوگ یک یا چند مانیتور که تصاویر به آنها منتقل می شود

یک دوربین با استفاده از حسگرهای تصویر تصاویر را از طریق لنز ضبط می کند.

این تصاویر (و اغلب صدا نیز) به صورت بی سیم یا با کابل به ضبط کننده یا نوار منتقل می شوند. ضبط کنندگان ممکن است از نرم افزار تحلیلی و سایر فن آوری های هوشمند برای اسکن داده ها و ارسال هشدارهای خودکار به انسان یا سایر سیستم ها و دستگاه ها استفاده کنند.

این نرم افزار مدیریت فیلم (VMS) خوراک های ویدئویی را ثبت ، ذخیره و تجزیه و تحلیل می کند. این نرم افزار اغلب خودآموز است و از الگوریتم های یادگیری ماشین (ML) استفاده می کند که از قابلیت هایی مانند تشخیص حرکت ، تشخیص چهره ، شمارش افراد و غیره استفاده می کند.

مانیتور (ها) می توانند منفعلانه (از طریق نرم افزار) یا به طور فعال (توسط افراد) کنترل شوند. شبکه های دوربین مدار بسته می توانند ، و باید ، خود نظارت داشته باشند.

دوربین مداربسته برای چه کاربردی است؟

دوربین مدار بسته در درجه اول برای اهداف نظارتی ، امنیتی و نظارتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اهداف نظارتی ، دوربین مدار بسته می تواند برای بررسی یا پیشگیری از جرم استفاده شود. از نظر امنیت و نظارت ، می توان از دوربین مدار بسته برای نظارت بر اموال و دارایی استفاده کرد.

دوربین مداربسته معمولاً در دنیای مدرن مانند اجرای قانون ، نظارت بر ترافیک (و بلیط خودکار) برای نظارت بر مناطق یا محله های دارای جرم زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. با افزایش استفاده از حریم خصوصی دوربین های مداربسته ، نگرانی ها در بسیاری از مناطق انگلستان ، به ویژه در مناطقی که به روال معمول رویه پلیس تبدیل شده است ، افزایش می یابد.

 استفاده معمول از دوربین مدار بسته برای اهداف مختلف ، از جمله:

  • پیشگیری از جرم
  • حل جرم
  • بدن فرسوده
  • نظارت بر ترافیک
  • افزایش ایمنی و امنیت در حمل و نقل عمومی
  • رویدادهای ورزشی
  • نظارت بر کارکنان
  • استفاده در مدارس
  • استفاده مجرمانه

cctv-cameras-security-xlarge

  1. استفاده اولیه از تلویزیون مدار بسته اخطار و بازدارندگی سارقین ، سارقان و سایر مجرمان است. تلویزیون مدار بسته برای مشاغل کوچک و صاحبان خانه خصوصاً در مناطق دارای جرم و جنایت زیاد بسیار مفید است زیرا بیشترین هدف سارقان است. به طور معمول وجود دوربین مداربسته کافی است تا یک متجاوز در انگیزه های بیمار خود تجدید نظر کند.

  2. تلویزیون مدار بسته همچنین برای پیگیری بزرگ ترها ، کودکان یا حیوانات خانگی استفاده می کند. یک دوربین مداربسته با تنظیم خوب به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا کودکان به سلامت به خانه می آیند ، بزرگان به زمین می افتند یا حیوانات خانگی غذا را به موقع می خورند.

  3. دوربین مداربسته یک روش موثر برای نظارت بر کارکنان است ، مطالعات نشان می دهد که نظارت کارکنان از رفتار ناخواسته کارمندان جلوگیری می کند و کارایی و بهره وری کار را افزایش می دهد.

  4.  دوربین مداربسته خیال آسوده صاحبان مشاغل را فراهم می کند. این یک صندوق پول نقد باشد ، یا یک پارکینگ کارمند ، یک دوربین مداربسته خوب به شما امکان نظارت ، محافظت و جمع آوری شواهد را می دهد ، در صورت خراب شدن چیزی.

مزیت اصلی دوربین مداربسته چیست؟

مزیت اصلی این است که دوربین های مدار بسته به عنوان یک عامل بازدارنده از جرم عمل می کند ، بزهکارانی که دوربین مدار بسته را می بینند ممکن است از ترس اینکه گرفتار شوند از ادامه فعالیت های جنایی برنامه ریزی شده خود منصرف شوند. این امر منجر به مزیت دیگری از دوربین مدار بسته می شود که ایمنی را برای خانه یا محل کار شما افزایش می دهد ، امنیت کارمندان و مشتریان نیز با کمک دوربین مداربسته حاصل می شود.

دوربین مدار بسته می تواند شواهد مورد نیاز برای دستگیری و محکومیت مجرم را در صورت وقوع جرم ارائه دهد. این امر می تواند بسیار مفید باشد در صورتی که شاهدی برای یک جنایت وجود ندارد یا اگر شاهدان منابع غیرقابل اطمینان هستند زیرا دوربین مداربسته آنچه را که واقعاً اتفاق می افتد ضبط می کند. یکی دیگر از مزایای دوربین مداربسته این است که به شما امکان می دهد از طریق تلفن هوشمند یا از طریق اینترنت خانه یا محل کار خود را از هرجای دنیا رصد کنید.

در انتهای این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این موارد می‌باشید می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید چرا که همکاران ما به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی و پاسخگویی به شما دوستان عزیز می‌باشند.

دوستان عزیز در صورتی که علاقمند هستید دیگر مطالب ما را مشاهده نمایید، حتما اینجا کلیک نمایید تا از جدید ترین مطالب ما استفاده نمایید. همچنین در صورتی که علاقمند هستید میتوانید شبکه ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

 

دیدگاه ها بسته شده است