دوربین مداربسته ضدآب و هر آنچه که نیاز است در مورد آن بدانید
دوربین مداربسته ضدآب و هر آنچه که نیاز است در مورد آن بدانید
مارس 16, 2021
رزولوشن تصویر یا همان وضوح تصویر به چه چیزی می‌گویند؟
رزولوشن تصویر یا همان وضوح تصویر به چه چیزی می‌گویند؟
مارس 17, 2021
Show all

کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید

کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید

فیلم روزانه در حال پیشرفت می‌باشد و همچنین با آمدن تکنولوژی‌های جدید این امکان فراهم شده است که تأمین امنیت را از طریق بهترین وسایل ایجاد کنیم یکی از وسایلی که در حوزه امنیت بسیار مهم می‌باشند دوربین مداربسته می‌باشد.

چرا باید بدانیم که صرفاً با حضور دوربین مداربسته شما دارای امنیت کامل نیستیم چرا که اهمیت دارای فاکتورهای متفاوتی است و اگر دوربین شما دارای کیفیت پایین می‌باشد عملاً ضبط تصاویر بدون فایده است پس یکی از مهم‌ترین عامل‌ها کیفیت ضبط تعمیر دوربین مداربسته می‌باشد. در این مقاله قصد داریم در این موضوع بیشتر با شما صحبت کنیم.

کیفیت دوربین مداربسته

نوزاد صورت برای شما یا اطرافیان شما اتفاق افتاده باشد این است که پس از دزدی در یک منطقه افرادی که از محل فیلم‌برداری کرده‌اند نمی‌توانند دوز را تشخیص دهند چرا که دوربین مداربسته دارای کیفیت پایین بوده است و نمی‌تواند به ما نمایش دارد که شخص دزد چه شخصی بوده است.

همین اتفاق باعث شد تا رفته‌رفته به اهمیت کیفیت دوربین مداربسته پی برده شود و به همین شکل دوربین مداربسته آنالوگ کم کم جای خود را به دوربین‌های مداربسته با کیفیت و نسل دیجیتال دادند.

در واقع اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد کیفیت دوربین مداربسته صحبت کنیم اصلی‌ترین تفاوت کیفیت تصاویر در همین آنالوگ یا دیجیتالی بودن است.

البته ممکن است که دوربین شما از لحاظ سخت افزاری دارای فناوری قدرتمندی باشند اما با این حال نتواند کیفیت تصاویر مطلوبی را به شما ارائه دهد که در ادامه این مطلب به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید

دوربین مداربسته و عواملی که باعث ایجاد اختلال در تصاویر می‌شود

در دوربین‌های مداربسته یک سری موارد باعث کاهش کیفیت در ضبط تصاویر می‌شود شما باید ابتدا این موارد را بررسی کنید که اگر این موارد را شما در دوربین مداربسته خود احساس نکردید می‌بایست از طریق دیگری به افزایش کیفیت دوربین مداربسته خود مشغول شویم.

:1 لنز دوربین مداربسته نباید کثیف باشد

:2 کابل دوربین مداربسته نباید بیش از اندازه طولانی باشد

:3 عدم امکان زوم دوربین نامناسب است

:4 از مانیتور ای باید استفاده کنید که دارای رزولوشن تصویر بالایی باشد در غیر اینصورت تصاویر بی‌کیفیت خواهد بود.

:4 سیگنال وای فای در دوربین مداربسته بی سیم باید بالا باشد

:5 خوده دوربین مداربسته نیز باید از رزولوشن تصویر بالایی برخوردار باشد

استفاده از تکنولوژی‌هایی که باعث افزایش کیفیت تصاویر در دوربین مداربسته می‌شود

  1. قابلیت فیلتر ir_cut filter

با توجه به اینکه کیفیت در شب قابل توجهی پایین می‌آید یک قابلیت به عنوان دید در شب به برخی از دوربین‌های مداربسته اضافه شده است که این قابلیت باعث جذب امواج نور مرئی می‌تواند امواج مادون قرمز را جذب کند که باعث می‌شود بتوانید تصاویر با کیفیت تری در شب داشته باشیم.

البته این نکته نیز قابل توجه است که بدانید دوربین‌های مداربسته که دارای مادون قرمز می‌باشند در طول روز شاید نتوانند به میزان مناسبی تصاویر با کیفیت را ارائه دهند و این به خاطر دلیل قابل توجهی از که آن این است: طول روز امواج مادون قرمز بیشتر از شب می‌باشد و این دوربین نیز به مادون قرمز حساس می‌باشد.

Ir_cut فوق‌العاده است که برای حل این موضوع به کار گرفته می‌شود چرا که این تکنولوژی در طول روز فقط به امواج مرئی اجازه عبور می‌دهد و از عبور مادون قرمز جلوگیری می‌کند که این کار باعث می‌شود شما در طول روز کیفیت تصویر مناسبی داشته باشید.

قابلیت به صورت خودکار در شب غیر فعال می‌شود دوربین مداربسته می‌تواند در شب با جذب مادون قرمز به شما تصویر بهتری ارائه دهد.

  1. وضوح تصاویر دوربین

ولی این را بدانید که برای افزایش کیفیت و وضوح تصویر باید رزولوشن دوربین بالا باشد که مگاپیکسل واحد اندازه گیری رزولوشن تصویر می‌باشد.

به یاد داشته باشید که شما در محیط‌های متفاوت نیاز به دوربین متفاوت دارید چرا که نیازها متفاوت می‌باشد.

شما در یک اتاق سه در سه نیاز به یک دوربین بسیار باکیفیت نیست چرا که به ثبت جزئیات نیاز ندارید و فضای زیادی نیز برای ضبط تصویر وجود ندارد اما اگر میخواهید در محیط باز از این دوربین‌ها را استفاده کنید و بتوانید پلاک خودرو را بخوانید نیاز به دوربین مداربسته با کیفیتی دارید که از رزولوشن بالا پشتیبانی کند

  1. نرخ فریم

در مقالات قبلی به این نکته اشاره کرده که از هر ثانیه فیلم از چندین نفر این تشکیل شده است شاه دوربین را تهیه کنید که بتواند در طول یک ثانیه بین ۲۵ تا ۳۰ فریم را ثبت نماید که این موارد در کاتالوگ محصولات نیز قابل مشاهده است.

کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید

  1. قابلیت wdr

دوربین‌های مداربسته که در فضای دسته و یا در مقابل درب های ورودی قرار دارند معمولاً به خاطر تفاوت نور نمی‌توانند چهره افرادی که وارد محیط می‌شوند را به درستی تشخیص دهند و گاهی چهره افراد سیاه نمایش می‌دهند به همین دلیل است که یک قابلیت ویژه به وجود آمده است.

قابلیت wdr یک تکنولوژی پیشرفته است که باعث می‌شود اختلاف نوری جبران شود و تصاویر با کیفیتی را دریافت کنید.

  1. قابلیت dis

یکی دیگر از اتفاقات که ممکن است برای دوربین‌های مداربسته به وجود بیاید این است که در محیط‌های باز و بزرگراه‌ها اگر دوربین مداربسته نصب شود ممکن است به دلیل اتفاقات همچون طوفان‌های شدید ضبط تصاویر دچار اختلال شود و دوربین‌ها دچار لرزه شوند.

این قابلیت به من کمک می‌کند تا بتوانیم از لرزش‌های احتمالی جلوگیری کنیم که این تکنولوژی برای ما زمان هنگام وزش توفان و ایجاد لرزش باعث تعادل می‌شود تا تصاویر مطلوبی را بتوانیم دریافت کنیم.

  1. قابلیت سوپر لو ایلستریتور

در برخی از مکان‌ها ممکن است که امکان استفاده از دوربین‌های دید در شب وجود نداشته باشد این قابلیت به ما کمک می‌کند تا از حداقلی ترین نور ممکن در مکان بتوانید تصاویر با کیفیت را دریافت کنیم و این مشکل را به پایان برسانیم.

ما در این مقاله سعی کردیم تا بتوانیم با ارائه نکاتی در زمینه کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته به شما توصیه هایی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید با اطلاعات کافی در این زمینه اقدام به خرید دوربین مداربسته کنید.

در انتها امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و اگر نیازمند اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌باشید می‌توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کند چرا که همکاران ما به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات رسانی به شما دوستان عزیز می‌باشند.

دوستان عزیز در صورتی که علاقمند هستید دیگر مطالب ما را مشاهده نمایید، حتما اینجا کلیک نمایید تا از جدید ترین مطالب ما استفاده نمایید. همچنین در صورتی که علاقمند هستید میتوانید شبکه ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

2 دیدگاه ها

  1. […] حتما مطالعه کنید : کیفیت دوربین مداربسته را با چند نکته بالاتر ببرید […]