دوربین مداربسته داهوا
دوربین مداربسته داهوا سبک DH-SD29204UE-GN
اکتبر 7, 2021
دوربین مداربسته
دوربین مداربسته داهوا سبک DH-HAC-HFW1500THP-I8
اکتبر 7, 2021
Show all

راه‌اندازی دی او آر (DVR)هایک ویژن

راه اندازی دستگاه هایک ویژن

راه‌اندازی دی او آر (DVR)هایک ویژن به چه صورت است؟ آیا میتوان این دستگاه را به صورت دستی راه اندازی کرد؟ چکونه این کار صورت میگیرد؟ در ادامه قصد داریم شما را با راه‌اندازی دی او آر (DVR)هایک ویژن آشنا کنیم.

همانگونه که در مقاله ها پیشین ذکر کردیم، دی او آر یا این که به عبارتی (Digital Video Recorder) در واقعیت یک دستگاه ضبط کننده دیجیتالی میباشد که تصاویر آنالوگ را اخذ نموده و آن‌گاه به دیجیتال تبدیل کرده و بر روی یک هارد دیسک ذخیره می‌کند. درین نوشته‌علمی قصد داریم راجع به با فعال سازی دی او آر (DVR) و بینش نصب آن سخن کنیم.

پیش از هر چیز این نکته را در لحاظ بگیرید که DVR ها اندازه‌های مختلفی دارا‌هستند و بر طبق نوع و تعداد ورودی‌ها و همینطور خروجی‌های هر دستگاه با یکدیگر تفاوت دارا‌هستند.

به این ترتیب پیش از فعال سازی دستگاه به طبع پورت‌های آن را بشناسید تا در زمان فرایند نصب مشکلی در اتصالات نداشته باشید.

حتما بخوانید : سرور های شبکه و اهمیت آن ها در امنیت

راه‌اندازی دی او آر (DVR)هایک ویژن

راه‌اندازی دی او آر (DVR) و یا این که نصب این دستگاه بسیار معمولی میباشد و صرفا کافی میباشد به دستوراتی که در تحت ذکر می کنیم کار فرمائید. براین اساس قدم به قدم فعال‌ساز‌ی دی او آر هایک ویژن را شرح میدهیم.

فعال سازی دی او آر(DVR)-شناخت با پورتها

مراحل را به ترتیب زیر انجام دهید:

مرحله نخستین: راه‌اندازی و نصب هارد در دستگاه هایک ویژن

پیش از نصب دستگاه بایستی یک هارد دیسک بر روی آن نصب گردیده باشد. براین اساس می توانید پیچ‌های بدنه دستگاه را گشوده فرمائید و هارد را در باطن آن قرار دهید. برای نصب هارد می‌بایست دو فیش را به مادربرد دی او آر وصل نمائید. یک فیش sata که با به کارگیری از کابل باطن باکس دستگاه به مادربرد متصل میگردد و دیگری یک کابل برق هارد میباشد.

فعال‌ساز‌ی دی او آر(dvr)- هارد دیسک

بعداز نصب هارد می بایست آن را در کف دستگاه پیچ فرمایید تا اعتقاد و باور نتایج گردد که هارد به طور کامل محکم گردیده و لرزش ندارد. پیش از بستن دستگاه یک توشه دیگر تمامی مفاد مثلا کابل‌ها را آزمایش فرمائید.

مرحله دوم: اتصالات دستگاه

درین مرحله نیاز به یک مانیتور و یا این که یک نمایشگر داریم. کابل برق DVR را وصل و همینطور کابل نمایشگر را به دستگاه متصل کنید. برای اتصال دستگاه به مانیتور یک کابل VGA در باطن باکس DVR وجود داراست که میتوانید با به کار گیری از آن این اتصال را برقرار فرمایید.

فعال سازی دی او آر (dvr) – اتصالات هایکویژن

حتما بخوانید : دوربین مداربسته چیست؟

مرحله سوم: پیکربندی دستگاه هایک ویژن

در‌این مرحله از فعال سازی دی او آر (DVR) مانیتور و دستگاه را پر‌نور کنید. بعد از اکران کاغذ دستگاه بر روی مانیتور خویش، با کلیک راست بر روی شیت آیتم منو را گزینش فرمایید.

فعال‌سازی dvr- منو

با کلیک بر روی منو فضایی مانند تصویر ذیل را مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر شما می بایست مجال و تاریخ دستگاه را تهیه و تنظیم کنید. با کلیک بر روی Configuration می توانید پیکربندی فوق را بر روی دستگاه اجرا نمائید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر از این مرحله می توانید به نوشته‌ی‌علمی پیکربندی ضبط dvr هایک ویژن مراجعه نمیاید.

راه‌اندازی دی او آر- پیکربندی تاریخ و فرصت

در‌این مرحله از فعال‌ساز‌ی دی او آر (DVR) فعلا نوبت به فرمت هارد میباشد. در بعضی از سبک‌های دی او آر هایک ویژن در‌این مرحله هارد نیز اکران داده میشود و با فرمت آن، ضبط دستگاه فعال می‌گردد. در صورتی درین مرحله هارد شما اکران داده نشد به منوی هارد دیسک رجوع‌نمایید.

درصورتیکه هارد شما به صدق نصب گردیده باشد در‌این نصیب قابل شناسایی میباشد.

فعال سازی dvr- منو هارد دیسک

فعال سازی دی او آر- فرمت هارد

فعال‌سازی دی او آر (DVR) هایلوک

مارک هایلوک نیز یکی از دیگر از مارک‌های دارای اعتبار در مسئله امکانات امنیتی- نظارتی و همینطور اشکال دستگاه‌های DVR میباشد. دستگاه‌های این موسسه با اعتنا به قیمت ارزان و کیفیت عالی، قابلیت و امکان رقابت با شایسته ترین برندهای جهانی در‌این حوزه را دارا‌هستند.

پیرو قصد یادگرفتن و فعال سازی دی او آر (DVR) هایلوک و یا این که طریق جابجایی تصاویر با به کارگیری از این دستگاه‌ها را شرح می دهیم. با ما هم پا باشید.

حتما بخوانید : (نکات مهم) دوربین مدار بسته چه الزاماتی دارد؟

فعال سازی دی او آر هایولک

مرحله اولیه: اتصال مودم

یکی پرکاربردترین طریق‌های جابجایی تصویر در‌این دوربین‌ها، جابجایی با به کارگیری از آی پی استاتیک و یا این که به عبارتی آی پی اثبات میباشد. بنابراین مودم خویش را به دستگاه dvr هایلوک متصل فرمایید. این اتصال با به کار گیری از پچ کورد (کابل اتصال کانال) اعمال میشود.

مرحله دوم: آمدن به منو

در‌ مرحله دوم میبایست به منو پیکربندی دستگاه دی او آر هایلوک ورود کنید و آنگاه با وارد کردن آی پی مخصوص گونه های پورت ها مانند پورت تلفن همراه و سرور و بقیه پورت‌ها را یادداشت فرمائید.

حتما مطالعه کنی: دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) چیست و چه مواردی از آن را باید

مرحله سوم: وارد کردن پورت ها

درین مرحله از فعال سازی دی او آر (DVR) هایلوک با به کار گیری از یک لپ تاپ و یا این که pc به پیکربندی مودم وارد گردید و پورت‌هایی که در مرحله پیشین یادداشت کردید را وارد کنید.

مرحله چهارم: نصب اپلیکیشن Hilook

درین مرحله بایستی اپلیکیشن هایلوک را از مغازه برنامه گوشی خویش دانلود فرمایید و آنگاه آن را نصب نمائید. بعد از آن پیکربندی مورد نیاز جهت اکران تصویر و همینطور پیکربندی آی پی استاتیک را روی اپلیکیشن ایفا فرمائید.

صحبت انتها

اینک با فرایند نصب و فعال‌سازی دی او آر (DVR) هایک ویژن و هایلوک آشنا شدید. همان گونه که ذکر کردیم این دو مارک هر دو از برگزیدگان کمپانی‌های خالق امکانات امنیتی در سراسر عالم می‌باشند.

به این ترتیب با ذهنی راحت و بر پایه ی هزینه و سرویس ها لازم خویش، میتوانید هر یک از محصول ها این مجموعه ها را خریداری کرده و آن‌گاه با اعتنا به روند مذکور درین مقاله به سادگی فرآیند نصب و فعال‌ساز‌ی سیستم را جاری ساختن دهید.